2015. május 19., kedd

Fog- és szájápolás - állatkísérletek nélkül


Azt figyeltem meg, hogy sokaknak gondot okoz a fogkrém, vagy a akár a fogkefe választás, hogyha állatkísérlet-menteset szeretnének, így ebben a bejegyzésben cruelty free márkákat ajánlok. 



Mindegyik márkának a nevére kattintva a krémánniás oldalára, illetve azon belül a fog- és szájápolási termékeihez juthattok el, amit azért tartok fontosnak, mert ott meg tudjátok nézni a vélmenyéket a termékeikről és az összetevőiket is.

Abba én most nem fogok belemenni, hogy miért van a fogkrémekben fluor, illetve hogyan kell helyesen fogat mosni, viszont ide kattintva olvashattok ezzel kapcsolatban egy szuper cikket a Szépségreceptek blogon. :)

Először a DM és a Rossmann saját márkáit ajánlom, mivel ha belefér nektek a drogériában vásárlás, akkor árban verhetetlenek ezek és szerintem a  minőségre sem lehet panasz.




Nagyon sokféle fogkrémük van és ráadásul hihetetlenül olcsó. Mindenki megtalálhatja a kedvencét a problémáihoz, illetve az ízléséhez igazítva. A fogkrémeken túl szájvíz, fogselyem és fogkefe is szerepel a kínálatukban.

A legnépszerűbb fogkrémük a Kräuter, amiben többféle gyógynövény van és egyáltalán nem tolakodó az íze. Egy ideje én is ezt használom, mivel egyébként is csak 300 Ft, de akció idején 170 forintért is hozzájuthatunk, az íze szerintem remek, szépen tisztít és a párom is szereti. Ráadásul nekem nagyon érzékeny az ínyem, könnyen begyullad és vérzik, így a fogorvosomtól anno kaptam kis kiszerelésű parodontaxot, amivel több problémám is volt. Elsősorban az, hogy állatkísérletes, másodsorban pedig az, hogy borzalmas az íze. Ehelyett kerestem valamit, ami szintén jó az ínyemnek, na meg persze a fogaimnak is és így próbáltam ki ezt a fogkrémet. Nekem nagyon bevált, csak ajánlani tudom. :)





Hasonló a Dontodent márkához. Árban egyezik és szerintem minőségre is olyan. A választék itt is nagy, vannak fogkrémek, szájvizek, fogkefék, fogselymek. Valamiért viszont közel sem olyan népszerű Krémmánián, mint a DM márkája, pedig az összetevőket megnézve, ezek is jók.

Ezen a kettőn kívűl szinte csak natúr/bio márkákat találtam, amik állatkísérlet-mentesek és vannak fogkrémeik. Ezek általában nem tartalmaznak fluort és sokszor nem habzanak annyira, mint a "sima" fogkrémek, viszont azt tudni kell, hogy nem attól tisztít jól egy fogkrém, hogy habzik, csak ehhez vagyunk hozzászokva. 

Logona (Logodent a fogápolási almárka neve)



Típustól és bolttól függően 800 és 1500 forint között mozognak a fogkrémeik árai. 




1000 és 1500 forint között találtam meg a termékeit. Megnézve a véleményeket Krémánnián, nem ájultam el tőlük és az összetevőiktől sem.




Kétfajta fogkréme van eddig, egy fluoridmentes és egy fluoridos. A Neobio krémeket már láttam DM-ben, de azt nem tudom, hogy a fogkrémeik is kaphatóak-e. Ha legközelebb megyek, akkor megnézem a választékot. 500 és 700 forint között találtam meg az interneten a fluoridmentes változatát. 




Egy fogkréme van, amihez eddig viszont három, csak ötcsillagos vélemény érkezett. Sajnos itt már eléggé mélyen kell a pénztárcánkba nyúlni, egy 100 milliliteres tubusért 1500-1800 forint között juthatunk hozzá bioboltokban.




100 milliliteresek a fogkrémei és körülbelül 1300 forintért juthatunk hozzájuk. Legalább kétféle szájvíz is kapható a márkától.


Van fluoridos, mentes és gyermek fogkrémük is. Az ára nem rossz, 75 milliliterért 600-800 forintot kell fizetnünk. 



És végül, de nem utolsósorban jöjjön egy fogkefe márka, hiszen nem sokat ér a jó fogkrém, ha nem megfelelő fogkefét használunk. 

Kiegészítés: sajnos tudomásomra jutott, hogy a Curaproxnak van egy gyógyszergyár testvérvállalata, így ugyan az a helyzet, mint mondjuk az Alverdénél. Mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy belefér-e még. Ha tudtok alternatívát, ami teljesen CF és hasonlóan remek minőségű, akkor jelezzétek légy szíves!

Curaprox



Lassan egy éve mindig ettől a márkától választok fogkefét, hiszen amióta kipróbáltam, nekem nem kell másik. :)
A legnépszerűbb fogkeféjükben, amit én is használok, kb. 10-szer annyi szál van, mint a hagyományos fogkefékben és mindegyik nagyon puha. A fogakat jól megtisztítja, de az ínyt nem sérti fel. Sajnos még ma is sokakban él az a tévhit, hogy a fogkefének durvának kell lenni és jól meg kell dörzsölni az ínyt is, nem baj ha vérzik. Aki még így tudja, az gyorsan felejtse ezt el, vegyen ilyen fogkefét (Rossmannban és gyógyszertárakban lehet kapni) és élvezze a fájdalommentes fogmosást. 
Ráadásként most már elérhető a márka Hawaii kiadása, amiért teljesen odavagyok, de szerintem, ha megnézitek a képet róla, akkor nektek is nagyon fog tetszeni.



Remélem segítettem a fogkefe és fogkrém választásban, de ha bármi kérdésetek lenne, írjatok nyugodtan Facebookon. :)