2014. július 25., péntek

Miért kezdtem el átállni állatkísérlet-mentes termékekre?

Gyerekkorom óta van kutyánk. Talán ezzel kell kezdenem, hogy honnan indult ez az egész.

Balról jobbra: Bigi, Panda, Zsebi és Málna


Illetve egy kicsit visszább is lehet menni, mert mielőtt lett kutyánk, azelőtt volt aranyhörcsögünk, integető rákunk, teknősünk, díszhalaink, papagájaink és egy tengerimalacunk, Dezső. Persze ők mind nem egy időben voltak. Előbb-utóbb rádöbbent a család, hogy nem feltétlen tudjuk a megfelelő körülményeket nyújtani, úgyhogy jobb helyet, hozzáértőbb gazdát kerestünk. Kivétel ez alól Dezső, akit nagyon szerettünk, de sajnos egy baleset következtében meghalt. Ezután lett az első kutyánk, Bigi, aki egy pincsi fiú. Aztán elváltak a szüleim és a kutyus apukámnál maradt, így lett Panda, aki anyukám kutyája és egy pincsi lány, majd a szomszédtól ránk maradt Zsebike, egy tacsi lány. Innen azt hiszem egyenes út volt, hogy nekem is lett kutyám, miután összeköltözünk a vőlegényemmel. Természetesen egy pincsi lány, Málna.

Málna már 4 éves és miatta ismertem meg több állatbarát embert, akik akár erejükön felül is segítenek az elhagyott, kidobott állatokon. Az egyik ilyen ismerősöm kirakott egyszer egy videót, amit megnéztem. Azt hiszem ott indult el igazán a gondolat bennem, hogy én mit tehetnék az állatkísérletek ellen. Napokig nem mentek ki a fejemből azok a képek, amiket abban a videóban láttam. Egy összeállítás volt arról, hogy hogyan kísérleteznek az állatokon, illetve mit csinálnak például azokkal az állatokkal, akiknek a bundájukból kabát készül. Igazából azon is sokat gondolkodom azóta is, hogy ezek az emberek, akik végrehajtják ezeket a dolgokat, szóval, hogy nekik milyen a lelkiismeretük, illetve van-e nekik egyáltalán?
Ezután elkezdtem a Google keresőben keresgélni arról, hogy hogy vannak a dolgok. Kik végeznek kísérletek, mit jelent, hogy az EU-ban már tiltva van, hogyan kerüljem ki ezeket a cégeket? Először eléggé elkeseredtem, amikor rádöbbentem, hogy egyrészt nem egyszerű kideríteni, hogy melyik márkák teljesen tiszták, másrészt, hogy a legtöbb dolog, amit egy átlagos háztartásban használnak, az kísérletes termék, közvetlen, vagy közvetve.
Ami a legtöbbet segített az átállásban, az a Facebookon levő Állatkísérlet mentes termékek oldala volt.

Egyrészről végre találtam egy listát, ami nem ezer éves volt, másrészről  aktív volt az oldal, szívesen válaszoltak a kérdésekre.

Ezután elkezdtem a kifogyott termékeket lecserélni, persze hosszas keresgélés után, hogy mi lenne az, ami árban és minőségben is megfelel nekünk, az pedig plusz pont, ha nem drogériából kell beszereznem.

Sokat gondolkodtam azon, hogy belekezdjek-e a blogírásba, de amikor már egy hónapja ezen járt az eszem, akkor úgy döntöttem, hogy elkezdek írni, hiszen kiváló beauty bloggerekből nincs hiány, de olyan kevés van, aki kifejezetten állatkísérlet-mentes termékekkel foglalkozna.

Remélem másokat is érdekel, hogy egy olyan háztartást és sminkkészletet hogyan állítottam/állítok át, amire ezelőtt ilyen szempontból abszolút nem figyeltem. Ez egy hosszú folyamat, de nekem rengeteg segítséget nyújtott a már fent említett Állatkísérlet-mentes termékek oldala. Ha még nem néztétek meg, akkor kukkantsatok bele a jegyzetekbe, sok jó gondolat és tipp van ott. :)

A blog elindulása után nem sokkal az a megtiszteltetés ért, hogy megkérdezték, hogy lenne-e kedvem csatlakozni az Állatkísérlet-mentes termékek oldala csapatához. Örömmel mondtam igent és ezúton is még egyszer köszönöm. :)

Nézzetek be a blogra gyakran, igyekszem a munka mellett is rendszeresen új bejegyzésekkel érkezni. A márkakörkép folyamatosan halad, minden cikkben két márkát mutatok be nektek, azt vettem észre, hogy tetszik nektek. Szeretnék változatos témákat hozni, de majdnem mindegyik kapcsolódni fog valamilyen formában az állatkísérlet-mentességhez. Lesznek otthon készíthető kozmetikumok, terméktesztek, háztartási praktikák, Csináld magad ötletek és természetesen igyekszem napra készen tartani az állatkísérlet-mentes márkák listáját a blogon is, ezeken felül pedig szó lesz arról, hogy mit jelent, hogy natúr, bio és egyéb ilyen hangzatos kifejezések és, hogy van-e ennek köze ahhoz, hogy tesztelnek-e állatokon.

Hosszabbra sikeredett ez a bejegyzés, de gondoltam megosztom veletek, hogy nekem mi minden kellett ahhoz, hogy egyszer csak a homlokomra csapjak és azt mondjam magamnak, hogy képmutatás, hogy a kutyámért bármit megtennék és ő a szívem közepe, de mindeközben az én pénzemből is folytatnak szükségtelen és fájdalmas kísérleteket nyulakon, macskákon, majmokon, kutyákon, egereken és még más állatokon is.

Facebookon itt találjátok az Állatkísérlet-mentes termékek oldalát, illetve itt találtok meg engem.